Η προεργασία είναι το σημαντικότερο στάδιο στο βάψιμο του αυτοκινήτου. Ο φανοποιός αφαιρεί πλαστικά μέρη, κλειδαριές, φανάρια και γενικά ότι δεν βάφεται, ενώ «μασκάρει» ότι δεν μπορεί να αφαιρεθεί όπως τζάμια, ζαντολάστιχα κλπ. Οι επιφάνειες πρέπει να είναι όλες σωστά και επιμελώς τριμμένες προκειμένου στη συνέχεια να γίνει σωστά η επικόλληση των υλικών. Πάνω στην επιφάνεια που θα βαφτεί δεν πρέπει να υπάρχουν σκόνη, λάδια και άλλα υπολείμματα. Το καλό καθάρισμα και στέγνωμα του αμαξώματος είναι απαραίτητο προτού ο μάστορας προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, της βαφής.
Τα υλικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο (χρώμα, σκληρυντής κλπ). Υπάρχουν διάφορες εταιρίες υλικών βαφής με διαφορά στην ποιότητα αλλά και στην τιμή. Καλό είναι να ενημερωθεί ο πελάτης σχετικά με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν στο αυτοκίνητό του και να επιλέξει μαζί με τον φανοποιό. Το «στέγνωμα» και «ψήσιμο» του χρώματος μετά την βαφή είναι εξίσου σημαντικό. Αφού «πέσει» το χρώμα το αυτοκίνητο πρέπει να μείνει στο φούρνο αρκετή ώρα σε θερμοκρασίες 40-60 βαθμών κελσίου.
Tip παραλαβής: Όταν θα παραλάβετε το αυτοκίνητό σας θα πρέπει να είστε 110% σίγουροι ότι είναι εντελώς στεγνό. Ένας εύκολος τρόπος για να ελέγξετε ότι η βαφή έχει στεγνώσει καλά είναι να πιέσετε δυνατά με τον αντίχειρά σας ή και με το νύχι σας πάνω στο βερνίκι.
Όπως αναφέραμε παραπάνω μετά από μια εκτεταμένη επισκευή σε ένα ή και περισσότερα μέρη, το τελευταίο στάδιο αποτελεί η βαφή.